شناسهٔ خبر: 173261 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد؛

استفاده از تصاویر زنده پهپادی مرزها برای مدیریت تردد زائران اربعین

نشست شورای سیاست‌گذاری هماهنگی و تحول حمل‌ونقل رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به تجهیز مراکز پایش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایانه‌های مرزی اربعین گفت: استفاده از تصاویر پهپادی به‌صورت زنده از ورود و خروج زائرین از پایانه‌ها و پارکینگ‌ها بر تصمیمات مدیریتی بهتر کمک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پنجمین نشست شورای سیاست‌گذاری هماهنگی و تحول حمل‌ونقل کشور با اشاره به این‌که سال گذشته با مصوبه ستاد اربعین، پایانه برکت در مهران به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای واگذار شد، گفت: اقدامات عمرانی قابل توجهی از جمله ۲۷ هکتار آسفالت، ایجاد مرکز مانیتورینگ، ساخت سکو، خوابگاه رانندگان و سرویس‌های بهداشتی، سایبان و... در پایانه برکت انجام شده است.

وی با اشاره به روزهای اوج رفت از ۲۵ تا ۲۷ مرداد و روزهای اوج برگشت ۳ تا ۵ شهریور، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود برای روزهای اوج برگشت زوار به حدود ۲۷۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی فقط برای پایانه مرزی مهران نیاز است.

به گفته معاون وزیر اه و شهرسازی، عمده بار جابه‌جایی مسافر بر عهده حمل‌ونقل زمینی خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود حدود ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر زائر از طریق مرزهای زمینی تردد کنند که نسبت به سال گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش خواهیم داشت.

وی به کمبود ناوگان اتوبوسی در کشور اشاره و اظهار کرد: به‌منظور خدمات‌دهی مناسب به زائران اربعین حسینی مصوباتی در خصوص تأمین بخشی از ناوگان از طریق شرکت‌های فعال در بخش حمل‌ونقل به تصویب رسیده است.

در این جلسه معاونان وزیر راه و شهرسازی و رؤسای شرکت‌های حمل‌ونقل تابعه وزارت راه و شهرسازی، گزارشی از حوزه فعالیت خود ارائه کردند.